LOVE

My photo
-Sarah & Sabastian ... percintaan antara BENUA .. takdir yang menemukan mereka.. dan takdir jua yang bisa menentukan nasib percintaan mereka .... terpisah dek jarak n waktu ... namun MASA penentu segalanya ....

Tuesday 26 July 2011

chapter 10 ~ 4

" Kau serius Sarah ..."
aku hanya mengangukkan kepala.
Sambil meneguk kopi O panas.
Farhana kembali duduk.

" Alah rilexlah.... sampai ayah sihat aku masuklah kerja balik...." aku memujuk Farhana.Memang berat untuk aku meninggalkan Arabella~ art ,bridal & beauty. Segalanya disini.
Disinilah aku memulakan hidupku. Rasa keciwa yang membunuh segala jiwaku.
Disinilah aku melepaskan segalanya.
Segala kepedihan... kepayahan dan juga kesepian.
Dan disinilah lahirnya cintaku pada Sabastian...
Disinilah tempat segalanya bermula.
Kisah cinta aku dan Sabastian.
Kisah cinta yang membuai jiwa.
Kisah romantis yang menjadi bualan Farhana.

Aku tersenyum lagi.
Walaupun Farhana hanya mendiamkan diri...
Namun aku tahu hatinya terluka.
Mungkin berat baginya mengeruskan segalanya tanpa aku.

" Alah Babe.. rilex ah.... yang mana bab art tu ko past jer lah kat aku..."
Aku masih mencari ruang untuk menyembunyikan segala kesedihan yang membungkam
didada. Kalaulah Farhana tau .. betapa aku tersiksa untuk membuat pilihan ini.

Aku merenung patung lelaki yang emmakai suit merah. Aku gandingkan dengannya sebuah patung
perempuan yang memakai baju gaun ala inggeris. Aku selalu memeluk patung lelaki yang berdiri segak dipelaminan. Malah aku dan Sabastian pernah merangcang untuk
memakai busana yang dipakai kedua patung itu untuk majlis pernikahan kami.
Tampa sedar.... aku tersenyum lagi. Dan kali ini aku dikejutkan dengan nada panggilan masuk.

" ya ... mmmm..mmmmm.... sekejab lagi... ok... 10 minit i turun. ok...ok... yaaa.... mmm.... bye.."

" Iskandar?" Farhana meneka.
Aku hanya menganguk.

" U take drive ke? U datang dengan Is ker? "
" Mmmmm..... fikiran aku kusut... aku tak berani nak drive..."
Farhana memandangku dengan seribu persoalan. Aku tahu.. difikiranya ada bermacam andaian.
Aku tersenyum sambil memegang kedua bahunya.

" Babe... Arabella is everything to me... but for now... i need to take care of ayah... n u know i owe him
alots.... this is the time for me to do what i should do to.... i be back...." berderai air mata ini bill aku melafazkan kata. Farhana jug begitu. Dia memeluk ku kemas.

" Pls be strong sis... i'm sorry for everything.... n tq so much for ur trust .... i will keep arabella jst like u n tien wanted.  I promise . " sekali lag kami berpelukan.

Aku melepaskan pelukan. Aku harus pergi segera. Aku mencapai photo frame  diatas mejaku. Gambar aku .. sabastian.. Ariff dan Adam. Gambar sewaktu kami berempat pergi bercuti ke Genting Highland.
Aku tak mungkin meninggalkan gambar kesayanganku itu....

" i take this with me ...." sambil menunjukan bingkai gambar tersebut kepada Farhana.

No comments:

Post a Comment